loader

Ensemble Hildebrandt 1719

Ensemble Hildebrandt 1719

Marta Wróblewska +

Doktor habilitowany sztuki, kierownik artystyczny Zespołu Wokalnego Ensemble QuattroVoce. Adiunkt na białostockim Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym UMFC oraz nauczyciel śpiewu w Zespole Szkół Muzycznych. Koncertowała w kraju i za granicą (Andora, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Litwa, Białoruś). Występowała m.in. u boku Kevina Kennera, Andrew Parrotta, Vincenta Dumestre’a. Ma w dorobku około 100 utworów kantatowo-oratoryjnych, pieśni oraz partie operowe. Dokonała wielu prawykonań.  Brała udział w prestiżowych festiwalach, m.in. w: Festival de Musica Antigua de los Pirineos (Hiszpania), Festiwalu Muzyki Dawnej im. św. Kazimierza (Litwa), Festiwalu w Ambronay (Francja), Misteria Paschalia, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater.

Wielokrotnie koncertowała z orkiestrą barokową Concerto Polacco, Ars Nova, a także z zespołami wokalnymi: Subtilior Ensemble, Diletto oraz Ensemble QuattroVoce. Współpracowała z zespołami: Le Poème Harmonique, Arte dei Suonatori, Il Tempo, Capella Cracoviensis, Ensemble Hildebrandt 1719.

Ma w dorobku ponad dwadzieścia płyt kompaktowych solowych i kameralnych (DUX, Acte Préalable, Musicon). Płyta Pieśni Kurpiowskie Szymanowski Górecki Moryto nagrana przez Chór OiFP, na której wykonuje partie solowe została uhonorowana Nagrodą Fryderyk 2009 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. W roku 2005 otrzymała Puchar Rektora Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie jako laureatka I miejsca VI Konkursu Moniuszkowskiego Pieśń Wieczorna.  W roku 2018 artystka została Laureatką Stypendium Artystycznego Prezydenta Miasta Białegostoku.

Magda Niedbała-Solarz +

Z wyróżnieniem ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie śpiewu solowego prof. Agnieszki Monasterskiej; brała czynny udział w kursach mistrzowskich P. Esswooda, R. Landry, E. Blachowej, J. Anera, M. Rzepki, M. Walewskiej, R. Karczykowskiego, P. Kusiewicza oraz K. Oleś-Blachy. Jest laureatką wielu polskich i zagranicznych konkursów wokalnych. Została nagrodzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Dwukrotnie otrzymała stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz stypendium Rektora AM dla najlepszych studentów. W jej dorobku artystycznym znajdują się występy solowe na scenach wielu teatrów, sal koncertowych, filharmonii i kościołów w Europie. Od 2013 r. jest solistką zespołu Risonanza oraz Trio Europa, współpracuje również z Capellą Cracoviensis, Ensemble Hildebrandt 1719 i innymi cenionymi zespołami. Solistka na swoim koncie ma nagranie płyty z pieśniami patriotycznymi A w sercu Polska… nad którą patronat honorowy objęła prezydentowa Karolina Kaczorowska, płytę pieśni maryjnych z towarzyszeniem Orkiestry Krakowskiej Młodej Filharmonii oraz płytę z zespołem CC nagraną na Zamku Królewskim w Wersalu z utworami Te Deum M. A. Charpentiera oraz J. B. Lullego. W swoim repertuarze posiada pieśni, partie operowe oraz oratoryjne.

Piotr Kalina +

Pochodzi z Krakowa. Ma w swoim dorobku artystycznym wiele koncertów solowych, m.in. Die Sieben Worte Cesara Francka w Filharmonii Podkarpackiej, Te Deum Antona Brucknera czy Czarodziejską szkołę kochanków, gdzie wykonywał partię Tamina z opery Czarodziejski flet W. A. Mozarta. Szczególnie upodobał sobie twórczość późnego romantyzmu, w której aktualnie rozwija swoje umiejętności. Współpracował z dyrygentami i reżyserami wysokiej klasy, takimi jak: Włodzimierz Nurkowski, Monika Rasiewicz, Błażej Peszek, Monika Bachowska, Rafał Delekta, Tomasz Tokarczyk, Andrzej Korzeniowski, Jiri Petrdlik, Piotr Sułkowski. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich, w tym z Maestro Piotrem Beczałą. Uczył się śpiewu u mgr Jolanty Kowalskiej-Pawlikowskiej oraz u dr. hab. Jacka Ozimkowskiego. Aktualnie studiuje śpiew solowy w klasie dr. hab. Zdzisława Madeja na Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie został wyróżniony stypendium rektora za wybitne osiągnięcia w nauce.

Eryk Lasota +

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie w klasie śpiewu solowego mgr Lucyny Orszulak oraz Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. dr hab. Agnieszki Monasterskiej (studnia I stopnia), a obecnie student w klasie śpiewu dr. hab. Zdzisława Madeja (studia II stopnia). Wokalista – baryton, pedagog. Podczas studiów wykonywał partie solowe w ramach spektakli i wydarzeń organizowanych przez Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie, m.in. partię Oniegina z opery Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego, partię Jezusa z kantaty Ich hatte viel Bekümmernis BWV 21 J. S. Bacha we współpracy z Katedrą Muzyki Dawnej, jak również utwory polichóralne w obsadzie solowej podczas kursów mistrzowskich z Josem van Veldhovenem w Stralsundzie. Czynnie współpracuje z Chórem Filharmonii Krakowskiej i Chórem Polskiego Radia, wykonując partie chóralne. Ciągle poszerza swój warsztat wokalny, uczestnicząc w kursach mistrzowskich m.in. z Mariuszem Kwietniem czy Piotrem Beczałą. Jest również nauczycielem śpiewu i emisji głosu w Szkole Muzycznej I st. w Trzcianie. Jego zamiłowaniem jest muzyka operowa, ale również chętnie wykonuje muzykę dawną i musicalową.

Teresa Piech +

Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie (klasa skrzypiec doc. Ewy Szubry-Jargoń), następnie odbyła studia podyplomowe w Sweelinck Conservatorium w Amsterdamie (skrzypce barokowe – Lucy van Dael), uczestniczyła też w licznych kursach mistrzowskich w kraju i za granicą. Jako solistka i kameralistka koncertuje regularnie w kraju i za granicą, współpracując z wieloma zespołami muzyki dawnej; jest współzałożycielką zespołów Harmonia Sacra i Ensemble Hildebrandt 1719. Była członkiem European Union Baroque Orchestra. Współpracowała z wybitnymi muzykami, m.in. Larsem Ulrikiem Mortensenem, Royem Goodmanem i Joshuą Rifkinem. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dokonała licznych nagrań płytowych. Jest wiceprezesem Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej oraz członkiem-założycielem Stowarzyszenia Na Rzecz Historycznych Organów Hansa Hummla w Olkuszu. W Akademii Muzycznej w Krakowie pracuje od 2012 roku, w tej uczelni uzyskała stopień doktora sztuki (2013). Prowadzi badania archiwalne nad życiem muzycznym żeńskich klasztorów klauzurowych w XVII i XVIIII wieku. Gra na instrumencie z roku 1668, pochodzącym z pracowni Antonia Marianiego z Pesaro.

Katarzyna Korzeniowska +

Skrzypaczka barokowa i współczesna; kameralistka. W swojej pracy szczególną uwagę kieruje w stronę muzyki początków XVII wieku, jednak w skład jej repertuaru wchodzą utwory takich kompozytorów, jak J. S. Bach czy A. Caldara.  Regularnie współpracuje z orkiestrami historycznymi, biorąc udział w festiwalach takich jak Annum Festival czy Kraków Bach Festiwal. Występuje gościnnie w wielu krakowskich zespołach muzyki dawnej, choć jako skrzypaczka współczesna współpracuje również z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej czy Filharmonią Krakowską. Stypendystka Ministra Kultury za rok 2006, laureatka konkursów (Lublin, Poznań, Warszawa), wielokrotna uczestniczka kursów muzycznych w Łańcucie, była podopieczna Krajowej Fundacji na Rzecz Dzieci w latach 2003-2006. Obecnie kontynuuje naukę w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Wiesława Kwaśnego.

Łukasz Mosur – organy +

Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego (studia licencjackie). Studia drugiego stopnia (master of music) ukończył z wyróżnieniem w Musikhochschule w Lubece w klasie organów prof. Franza Danksagmüllera. Studia trzeciego stopnia (Konzertexamen) ukończył w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu w klasie prof. Pietera van Dijka, uzyskując również dyplom z wyróżnieniem. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pedagogów. Łukasz Mosur jest asystentem w Katedrze Organów i Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Prowadzi także zajęcia w Zakładzie Muzyki Organowej i Sakralnej na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz w Diecezjalnym Studium Organistowskim w Kaliszu. Jest laureatem międzynarodowych konkursów organowych w Polsce, Niemczech i na Litwie. Za swe osiągnięcia otrzymał wiele nagród i wyróżnień. Do najważniejszych zaliczyć można nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, stypendium fundacji Ad infinitum, stypendium DAAD Matching-Fund, stypendium Dr. Felix Hinrichsen-Stiftung, stypendium JM Rektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (dwukrotnie). Jest członkiem Stowarzyszenia na Rzecz Historycznych Organów Hansa Hummla w Olkuszu. Jako solista i kameralista aktywnie koncertuje w kraju i poza jego granicami.

Organy PLUS+ © 2016
designed by monolight.eu
graphics by Beata Czerepak